Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Pengakap & Pramuka (pengakap Indon)
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Pengakap Pramuka



< Previous

Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Sunday, 6-Aug-2006 09:14
"once a scout, always a scout"


location : dewan Tun Razak 2, PWTC KL
date : 05082006

Assalamualaikum..

dalam teks Pak Lah..dia cakap... "a scout will always success in life...saya pun tak faham apa maksudnya itu..sampai lah bila saya menjadi Perdana Menteri baru saya faham..." ayat tu terlalu simple..tapi bagi aku dalam gak maknenye..uish..baru aku tau..dia nih pon scout gak mase sekolah menengah dulu..zaman tu dia ni 1st class scout kirenye lagi satu tangga nak dapat anugerah Pengakap Raja..(kot la kot..sebab ni sylllibus lama..).

Malam ini adalah penyampaian anugerah kepada 2 pemimpin negara, satu Pak Lah, satu lagi..Presiden Indonesia, Bapak Susilo...anugerah nya adalah "Semangat Padi Kelas satu (Emas)".

Pada malam tu aku rase bangge gile la.sebab live depan mata au nih..Pak Lah pun pakai uniform scout...bukan kate Pak lah, ramai lagi orang-orang yang veteran pakai uniform..

so pada aku..dah takde lagi dah istilah Pengakap tua tau ape ape pon yang tua tua...

dalam teks Pak Lah lagik..dia cakap..."saya sokong ape yang dikatekan oleh Dato' KK (KPPN yang baru lepas main violin..-dier kate malam masih muda..)..pada Pengakap pengakap sekalian ..ini adalah malam anda..anda akan sentiasa muda sepanjang zaman..."

ape pun malam tu Pak Lah memang rawk!! best gille Pak Lah..tak lupa juga kepada KPN, Dato' Shafie Salleh, pehtu kat Dato' Azalina Usman said, Dato' Sharizat Abd Jalil..Datin Normala Shamsudin and Husband.. :D dan ramai lagik v.v.i.p...


once a scout, always a scout

© Pidgin Technologies Ltd. 2016